logo
امروز : جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۴۰۸۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس حفظ و احیاء بناهای میراث فرهنگی استان زنجان:

مسجد جامع روستای قروه مرمت شد

مسجد-جامع-روستای-قروه-مرمت-شد
رئیس گروه حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان گفت: مسجد جامع روستای قروه شهرستان ابهر مرمت و بازسازی شد.

حامد بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه روستای قروه یکی از توابع شهرستان ابهر است و در ۳۵ کیلومتری آن قرار دارد، گفت: قروه معروف به روستای سنگی و تاریخی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این روستا یک بنای تاریخی بنام مسجد جامع دارد، که در سال‌های گذشته بازسازی‌هایی روی آن انجام شده است.

رئیس گروه حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری اعتباری از سازمان مدیریت و بودجه به این بنا اختصاص یافت، عنوان کرد: مرمت اضطراری صورت گرفت.

وی ادامه داد: رطوبت‌هایی از بنای بیرونی مسجد به داخل آن نفوذ می‌کرد که طی بررسی‌ها و پیگیری‌ها متوجه شدیم در قسمت غربی و شرقی محوطه‌ای وجود دارد که تخریب شده است.

بیگدلی با اشاره به اینکه طی بارندگی‌های برف و باران رطوبت به داخل دیوار نفوذ کرده بود، تصریح کرد: کانال ناکش را ایجاد کرده و از آن‌‌جایی که یک قسمت دیوار مشکل داشت و کامل کار نشده بود، دیوار را هم تکمیل کردیم.

وی ابراز کرد: قسمت ورودی بنا نیز اصلاح کف‌سازی و بندکشی انجام و درب قدیمی چوبی مسجد هم مرمت شد. این بنا را از مرمت اضطراری خارج کردیم، زیرا از سال‌های گذشته هم مرمت اساسی انجام شده بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر